Dagens ridpass - dressyr

Har varit hundvakt idag också. Denna bild tog jag i fredags, när Tea hade det aaaasskönt i solen utanför stallet.
 
Dressyr, dressyr och åter dressyr. Så sjukt viktigt det där, och himla kul. Lady var duktig idag, dock väldigt stretig i början, som vanligt. Vet i tusan vad det är med henne nuförtiden, men hon är alltid svinjobbig i vänstervarvet i början, och det tar tid innan hon blir riktigt eftergiven och mjuk.
 
Men men, jag jobbade på med lösgörande från första början. Mycket framdelsvändningar, bakdelsväningar och skänkelvikningar. Sedan körde jag igång med galopp, där jag jobbade med förvänd galopp. I högervarvet blev hon riktigt fin, dock tyckte hon det var väldigt jobbigt, så jag fick använda väldigt mycket ben. I vänstervarvet var hon inte alls lika stark i galoppen (jag hade ju höger galopp då), så där kunde jag inte rida ett helt varv utan att hon bröt av. Men jag fattade galopp på nytt och jobbade vidare ändå för att stärka henne.
 
Efter galoppjobbet blev hon kanonfin i traven, och jag hade ett riktigt fint sug till bettet. I början var hon nämligen lite skänkeldöd och jobbade inte igenom kroppen fram till bettet riktigt, så jag fick väcka liv i henne lite då och då. Men som sagt, i slutet var hon sjukt fin och hade en ärlig bjudning. Härligt!

Imorgon blir det hoppning för Ladys del, och då ska jag jobba vidare med 90:hinder.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback