Dagens ridpass - hoppning (film)

 
Det är ungefär 1½ månad sen jag hoppade Lady senast, och det märktes. Hon kändes lite mer osäker än vad hon brukar, men hos henne är hoppning verkligen en färskvara, så det gäller att hålla igång den, annars kan hon balla ur.
 
Jag byggde iallafall upp en kombination på hoppbanan. Det blev ett sockerbitshinder, två galoppsprång, oxer. Dock varierade jag det lite i början, för jag ville ju hoppa i det andra varvet också. I början kändes hon väldigt loj, så jag fick ha en del ben på henne. Hon blev lite sur och kickade åt både spöt och skänkeln, men hon tog iallafall tillsägelserna, och svarade mycket bättre nästa gång jag la till den framåtdrivande hjälpen.
 
Jag är ganska nöjd med Lady, men jag är sjukt missnöjd med mig själv eftersom jag lät henne smita åt sidan några gånger. Jag var för passiv i min ridning då helt enkelt, och det är ju inte bra.. Men men, hon hoppade fint när hon väl hoppade iallafall, så jag är ändå ganska öjd.
 
Vi hoppade 80cm som högst, så nästa vecka ska jag försöka mig på att hoppa lite 90:hinder med henne. Det behöver hon.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback