Dagens ridpass - uteritt

Idag
 
Jag har varit i stallet i 13,5 timmar idag, vilket är helt sinnessjukt, men mysigt! Jag skulle egentligen jobba till kl 12, men jobbade över till kl 16 eftersom vi var tvungna att ha vissa saker fixade inför imorgon. Antingen tar jag ut det genom att gå tidigare imorgon, annars tar jag det i övertid. Kommer säkert ha massor att göra imorgon dock, så det lär väl bli att jag jobbar till kl 12 iallafall, men men..
 
Idag blev det en uteritt på lilla Lady, med J och Arom. Jag red barbacka, och det blev mycket skritt, men även en del trav. Ingen galopp faktiskt, men det tar vi igenom imorgon då jag har planerat att hoppa. Måste komma igång ordentligt med hoppningen nu, för om 1½ vecka är det dags för hoppträning igen, och Lady måste få lite mer 90-språng i sig.
 
Efter ridpasset började det regna och åska som tusan, så hästarna fick faktiskt stå inne en timme medan jag var på stallmöte. Sedan fick de dock tyvärr gå ut i regnet, men de har ju massa gott gräs, så det går nog ingen nöd på dem ändå.
 
Men som sagt, imorgon blir det jobb igen, så jag borde gå och lägga mig snart. Dock går jag på högvarv just nu, vilket är lite smått underligt.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback