Dagens två ridpass - dressyr x2

Nico
Åh, han var så fin idag - lugn och mjuk från första början. Det enda negativa var att han kröp bakom lod, och ville gärna komma långt ner i formen. Så jag fick jobba upp honom och se till att han verkligen jobbade korrekt. Det blev iallafall en del övergångar och tempoväxlingar idag, samtidigt som jag försökte hålla honom sysselsatt hela tiden genom att göra framdelsvändningar och lite sådant.
 
Mitt under ridpasset red jag med ponnyeleverna när de skulle skritta ut en sväng runt anläggningen. De är ganska gröna, så jag fick rida sist och se till så att allt gick bra. När vi kom tillbaka till ridhuset så tog jag lite galopp i några minuter, och sedan avslutade jag med lite jogg. Bra ridpass på Nico, lätt det bästa på honom denna veckan!
 
Självklart började det regna precis innan jag skulle ta in henne, så hon blev såklart blöt..
 
Lady
Lady fick också ett dressyrpass faktiskt. Jag hade först tänkt att rida ut, men sedan började det ju regna, så då blev det dressyr i nya ridhuset istället. Tur var väl det, för hon behövde en genomkörare. I måndags när jag red henne så kändes hon ju väldigt konstig (vilket hon i och för sig gjorde lite grann idag också), men eftersom jag inte såg eller kände något fel på henne så drog jag slutsatsen att hon bara var bråkig, så jag red allt på även om hon stretade emot. Det släppte faktiskt ganska snabbt, även om jag fick kämpa en del.
 
I galoppen var hon dock ganska trött, och det kom några bakben flygandes lite då och då, haha. Behöver jobba en del med galoppen tror jag, och så måste jag rida för min dressyrtränare snart igen. Jag behöver hjälp! Jag har ju inte ridit för henne på typ ett halvår, så nu är det änna dags. Får se när jag ska planera in det, men lite bättre kondition behöver hon nog, för de träningarna är inte lätta.
 
Nästa pass på Lamen blir på fredag, och då tänkte jag ta och hoppa lite.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback