Vanilj- och kanelbullar

 
Idag har jag bakat bullar, och idag gjorde jag vaniljbullar för första gången. De blev riktigt goda, men jag är nog mer för vanilja kanelbullar tror jag. Som tur var gjorde jag hälften vaniljbullar och hälften kanelbullar, så nu har vi både och. Varvat med bakningen har jag också städat en massor här hemma. Dock var det inte så himla smutsigt, men det är ju skönt att ha det nystädat ändå.
 
Nu vet jag dock inte riktigt vad jag ska göra. Är lite rastlös, men för seg för att hitta på något. Det blir inget stall idag iallafall, för Tina har Lady. Men både imorgon och på lördag ska jag dit, och jag är värsta taggad. Imorgon ska Lady få sig en uteritt, och sedan har jag hoppträning på bästa Lillan (jag ääälskar att hoppa henne). På lördag ska jag aktivera Lady igen, men jag har inte riktigt bestämt vad hon ska få hitta på. Har funderat lite på att longera henne inspänd och jobba med galoppen så att hon kan stärka upp sig i den gångarten, men jag vet inte. Får se vad jag är sugen på helt enkelt.
E

Postat av: JennyM

Vad glad jag blir! Jättekul att du känenr skillnad! Duktigt av dig att kunna utföra det bara genom att fråga och läsa om det. Inte alla ryttare som kan det kan jag säga! Så cred till dig! :)

Ska svara på din fråga i ett eget inlägg, hoppas jag kan hjälpa dig lite. Men det är inte helt lätt kan jag säga så låt det ta lite tid för både dig och hästen och lära er. :)
Lycka till iaf och du får jättegärna fråga ännumer om du vill eller behöver. Jag tycker bara det är roligt! :)

Svar: ja, men jag tycker det är så himla roligt att lära mig och utvecklas, och sedan är jag inte rädd för att fråga om råd heller, så det är nog det. :)
vad roligt! :) nejdå, jag ska ta det försiktigt. vet inte om hästen är tillräckligt stark för det än dock, men man kan ju alltid börja jobba liite åt det hållet. ska börja träna för en jätteduktig dressyrtränare nu igen också, så att vi kommer igång ordentligt med dressyren. :)
Emma

2012-08-24 @ 00:55:07
URL: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback