Dagens ridpass - dressyr barbacka

Lady sträcker på benen i ridhuset, 1 mars 2011



Herrejävlar vad trött jag var imorse. I vanliga fall brukar jag alltid vakna någon gång under natten, och det gillar jag, för då vet man att man kan sova lite till. Det gjorde jag dock inte inatt, så det var värsta chocken när klockan ringde. Dock var det bara att pallra sig upp (efter lite snoozning -> missad frukost).

Allt i stallet gick iallafall smidigt (förutom lite förfrysning av fingrar och tår vid 8-tiden), och när jag hade jobbat klart tog jag hand om Lady. Det blev en noggrann mockning innan jag red ett pass i ridhuset. Det blev barbacka idag, och det gick helt okej. I början var hon piggelin så det räckte och blev över, men efter en bra stunds joggning gick det över. Idag funkade det inte särskilt bra med halvhalter, så jag red på i ett ganska friskt tempo (hela tiden med bakkärran under oss), och ställde in/ut och jobbade med fram- och bakdelsvändningar. I slutet gick hon superfint, hönan, så då avslutade jag.

Eftersom det var tomt i ridhuset passade jag på att släppa henne också. Först -> rullning, och sedan brallade hon. Jag behövde bara mana på henne lite i början, för sedan kom hon igång ordentligt, haha.

Nu ligger jag i sängen och tittar på lite serier. Känner mig lite halvkonstig i kroppen, så jag får nog ta det lite lugnt resten av kvällen tror jag, och det ska faktiskt bli skönt.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback