Dagens ridpass - dressyr


Janowa, en gammal sköthäst, och jag 2009

Idag har jag jobbat förmiddag i stallet, och sedan blev det faktiskt dressyr på Lady. Jag hade inte ridit henne på ett tag (och tror inte hennes ägare har hunnit rida så mycket heller), så hon var ett krutpaket idag. Hon låg på massor i början, så jag jobbade igång henne en stund, och sedan fick hon galoppera av sig några varv. Efter det blev hon lite bättre, men hon var fortfarande aningens för ivrig. Därför blev det myyycket övergångar och tempoväxlingar.

Jag red sperpentiner i trav, och över medellinjen varierade jag mellan att göra halt/göra halt och rygga/bryta av till skritt. Sedan fortsatte jag i trav innan kvartslinjen, för jag vill hela tiden ha henne aktiverad. Hon blev lite lugnare, men var fortfarande piggelin. Så jag började i galopp på fyrkantspåret, och där var hon stel som en pinne. Efter ett tag kunde jag börja jobba henne lite där med, och när hon gick fint så avslutade jag.

Nu har jag varit hemma i drygt en timme, och om en stund ska jag iväg till en annan ridskola och kolla när min förra hoppgrupp tränar. Det ska bli skitkul, för jag har inte varit där sen juni 2011 - helt sjukt. Dock är jag lite orolig att jag kommer vara helt slut ikväll, för redan nu är jag pisstrött. Hade jag varit ledig imorgon hade det inte varit särskilt jobbigt, men nu ska jag jobba kl 7 - 14:15, och då vill man ju inte vara en zombie liksom. Får nog ta och köpa lite redbull sen, hihi..

Men nu ska jag ta det lite lugnt innan jag åker. Vi hörs!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback