Filmtips: drama, history, war



War horse
Efter att ha hört att den här filmen skulle vara jättebra hade jag höga förväntningar på den. Tyvärr levde den inte alls upp till dem, så jag blev riktigt besviken. Jag trodde att de skulle visa bandet mellan häst och människa mycket bättre, och hela filmen kändes lite vek. De hade nog behövt göra den 30minuter längre för att få med de små men viktiga detaljerna. Boken ska ju vara riktigt bra (jag har dock inte läst den), och det känns som att det var så mycket som skulle få plats i filmen att de inte fick med allt. Synd tycker jag! Trots detta tycker jag dock att det var en bra film, men definitivt inte lika bra som jag hade förväntat.

Handling: Albert lär känna och skapar ett starkt band med en häst, som sedan säljs som krigshäst då ett krig startar. Fullt beslutsam om att de ska återförenas går Albert frivilligt till tjänst för att försöka hitta sin häst. Alberts hoppfulla resa tar oss ur Englad, och runt i Europa, samtidigt som kriget rasar på.

Betyg: 3 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback