Gårdagens två ridpass - hoppning och dressyr

 

Igår var det dags att rida lektion på lektionshäst igen, och jag hade Alicia. Hon är en ganska pigg häst, men hon har en ganska svag galopp, så man får understöjda henne en del där.

 

I slutet av passet hoppade vi banan ovan, och det gick väl sådär. I början hade jag för lite ben på henne, så då bröt hon av till trav, men de sista gångerna gick det bättre. Då fick vi ett bättre flyt, och hon hoppade hyfsat fint. Vi hoppade väl en 80cm eller så, så det var ju inga direkta höjder.

 

Efter hoppning red jag dressyr på Lady också, och det gick sådär. I början var hon för jävla jobbig, så jag fick hålla henne sysselsatt hela tiden för att hon ens skulle engagera sig en sekund, kändes det som. Det blev halvhalter, tempoväxlingar, övergångar, halter, ryggningar, och så vidare, och efter ett tag blev hon riktigt trevlig. Då är hon jätterolig att rida faktiskt, för det känns så enkelt. Dock tar det ju lite tid att komma dit, men det är det värt.

E


Postat av: XTIO /Andreas Söderberg

Sv, hehe minns inte vad det var för tips. ;) men det var säkert bra. :)

2012-02-06 @ 17:17:39
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback