Städa hos fiskarna


Precis rengjort (lite bubblor kvar dock)

Jag fick ett ryck förut och gjorde en stor rengöring i akvariet (ni vet, ur med alla fiskar och skura rent allt från grund och botten). Jag hade egentligen planerat att göra det i söndags, men eftersom jag blev sjuk så blev det inget med det. Men idag har jag känt mig mycket bättre, så jag har haft lite överskottsenergi, och vad passar då bättre än att göra något nyttigt?! Jag passade även på att röja undan lite kläder under tiden vattenbubblorna försvann (det bildas ju alltid jättemånga bubblor när man byter ut allt vatten, och det tar lite tid innan de försvinner) - käckt!

Imorgon är jag hundvakt, och då ska jag försöka mig på en långpromenad med Tea. Jag passade henne i måndags också, men då blev det korta promenader, för jag var helt död, haha. Hoppas det går bra imorgon, för då kanske jag kan pallra mig iväg till stallet snart?! Vi får se.
E

Postat av: Karoline

Fint litet akvarium.

Jag kommer ihåg precis det du beskrev, ur med allt och rengöra och sen i med nytt vatten.. klart!

När man har saltvattensakvarium så gör man lite annorlunda, typ byter enbart 30% en gång i veckan.

2012-02-29 @ 20:03:46
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Karoline

Sv: Jag ville ha sjöhästar och de lever i saltvatten.

Sen var det nog utmaningen tror jag, har alltid haft akvarium.

Det är så rofyllt med fiskar :)

2012-02-29 @ 22:04:00
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Emelie

sv: Jaha vad spännande! :-) Men jag tänkte just på t ex när du fyller 18, 20 eller liknande. De "viktigare" åldrarna. Hur gör de då om man fyller år den 29e mars? Personen måste ju t ex kunna ta körkort ändå fast än den 29e saknas just det året personen fyller 18.. Vilket i-landsproblem jag har.

2012-03-01 @ 00:26:39
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback