Dagens ridpass - barbacka


En liten Lady för några dagar sen

God eftermiddag!
Det blev jobb för min del idag, så det var himla bra. Dock var jag jättetrött hela tiden eftersom jag har blivit förkyld, men eftersom jag bara jobbade 4 timmar så kunde jag härda ut.

Idag har jag velat fram och tillbaka om jag skulle rida Lady eller ej, men till slut bestämde jag mig för att ta ett litet ridpass. Att hon var på toppenhumör, från att jag tog in henne från hagen till att jag släppte ut henne igen, gjorde det hela mycket lättare, för då går det att mysa lite med henne också. Annars får man se upp ifall hon kanske skickar ut ett ben eller så, haha. Dock brukar jag märka väldigt fort vilket humör hon är på. Jag vet direkt när det till exempel är en väldigt dålig idé att gå bakom henne, så då undviker jag ju såklart det. Jag vet inte riktigt hur jag kan känna sånt dock, men det har kanske med energin att göra.

Det blev iallafall barbacka för våran del idag, och hon var faktiskt jättetrevlig. Har märkt att hon funkar riktigt bra när man gör mycket halvhalter och tempoväxlingar, så det jobbar jag mycket med just nu. Det blev även en hel del serpentiner, och så fort jag kände att hon inte var med mig så red jag in på en volt, och fortsatte på serpentinerna när det kändes bra igen. Det blev även en del skänkelvikningar.

När jag hade ridit klart släppte jag henne i ridhuset, och då tränade jag lite frihetsdressyr - hon skulle komma vid inkallning. Det funkade jättebra, så jag är nöjd!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback