Så. Himla. Trött.


Victoria - ridskolans minsta ponny, så himla söt!

Som tur är jobbade jag bara från kl 7 till 11 idag, så jag var hemma hyfsat tidigt. Det jobbigaste med att jobba den tiden är dock att det tyngsta jobbet blir gjort - mockning och stallfix. Det sliter lite på kroppen att mocka ca 12 boxar/spiltor, och att fixa allt det som hör till - speciellt när man gör det flera gånger i veckan. Det är såklart skönt när det väl är klart, för det ger ju bra träning, men ibland blir man helt slut.

Efter jobbet gick jag på promenad i solen. Det blev en lugn promenad på lite drygt en timme, så nu känns det ännu bättre. Jag hade aldrig orkat med en powerwalk idag, i synnerhet eftersom jag jobbar heldag imorgon (+ att jag har Lady och ska försöka (läs måste) orka rida), och har stalljour hela lördag (+ att jag då även ska rida dressyrlektion). Ibland förstår jag inte vart min energi kommer ifrån (kanske från min fantastiskt goda frukost, bestående av a-fil och havrefras - såååå gott!).

Under resten av dagen ska jag inte göra så mycket mer. Det blir film/serier, mat i mängder och bara vara. Himla skönt!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback