Dagens ridpass - dressyrlektion


Det finns så sjukt stora hästar..

Sjukt trött är jag, fast mest av allt fryser jag nog. Jag har ju haft stalljouren idag, och det har varit kallt och regnigt hela dagen, så nu är jag kall som tusan. Annars gick allt jättebra idag, och ridlektionen var jätterolig. Jag fick en ny häst som heter Ares (en mysig valack på ca 183cm), och det var nog bra för min del. Jag rider oftast rätt små hästar (Lady är tex bara 153cm), så det var väldigt nyttigt att rida en så stor häst. Dock kändes det som att jag reste mig upp 1 meter när jag red lätt, och att sitta ner i traven var grymt svårt - självklart skulle ridläraren envisas med att köra på trav nedsittning, haha, döden!

Men annars var han supertrevlig, och efter att jag hade luskat lite hittade jag formen på honom också. Jag har ju självklart en del knappar kvar att hitta, men jag tycker allt att det gick bra ändå. Galoppen var förövrigt underbar - bästa gångarten på honom. Den var jättelätt att reglera tempot i, var väldigt bekväm, och dessutom gick han fint, så det var kul. Tyvärr hade jag ingen bild på honom, men jag ska till stallet och kvällsfodra sen, så jag kanske knäpper en bild på honom då.

Nu ska jag försöka få upp värmen, och så ska jag nog läsa lite mer bloggar.
E

Postat av: Erica

SV: ÅÅÅÅH det skulle vara super snällt, min mail ser du här ovan ;)

2012-01-07 @ 19:42:26
URL: http://gkriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback