Det blev visst en liten bloggpaus

Jag har haft en del att göra de senaste dagarna, så jag har helt enkelt inte hunnit blogga. Faktum är att jag inte har startat datorn sen i torsdags. Ska försöka dra allt lite kort, så vi börjar med onsdagens hoppträning.

När jag borstade Lady inför hoppningen så märkte jag att hon hade redigt ont på insidan av ena frambenet - ballen, tror jag det heter. Dock borstade jag klart och så, för jag trodde inte det skulle vara något. Så jag borstade igenom svansen lääänge, och ryktade och grejade. Sedan släppte jag henne i ridhuset för att kolla om hon haltade, och det var ju klart att hon gjorde det - vad fan då! Så det var bara att ställa in henne i boxen och se om jag kunde låna en häst från ridskolan, och det kunde jag.

Jag fick låna mysiga Amanda, och det gick faktiskt riktigt bra. I hoppningen blir hon oftast lite för taggad, men jag tyckte att jag kunde reglera henne riktigt bra. Jag skulle galoppera i en väldigt samlad galopp, och det gick skitbra. Dock blev det ett litet missförstånd en gång på en anridning när jag menade att hon bara skulle hålla sig samlad, men hon tolkade det som att hon skulle ta ett till galoppsprång, och då blev allt lite fel. Jag hamnade framme på halsen och var 100 på att hon skulle vägra, MEN, hon hoppade, och på något sätt lyckades jag flyga tillbaka till sadel efter hindret. Sjukt! Efter det blev jag lite okoncentrerad vilket resulterade i att jag la henne fel på några hinder, men sedan taggade jag till igen, och då gick hon som en klocka igen. Det är sjukt hur mycket man som ryttare kan påverka ritten alltså. Bara en pytteliten detalj kan ändra alltihopa.

I torsdags åkte jag hem till pappa i Hjärtum, och där har jag varit nästan hela helgen. I torsdags blev det främst massa packning (pappa flyttade ifrån Hjärtum igår), och även en del städning.

I fredags jobbade jag i stallet från kl 7 - 11, och sedan åkte jag hem och hjälpte pappa att packa igen. En liten tur till en affär för att handa mat hann jag med också, men annars slavade vi mest med flyttlådorna.

Igår var det dags för flytten, så kl 8 kom några vänner med en stoooooor lastbil, och sedan packade vi in allt och åkte till nya huset, som ligger i Onsala. Där blev det fix och trix, och sedan åkte vi hem till Trollhättan igen. Kl 19 var vi hemma, och då bestämde vi oss för att gå ut. Så det har blivit dansande på Lipz havla natten - kul kul.

Nu ska jag strax titta på TVD, och sedan blir det nog någon film eller så.
Ha det gött!
E

Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Jag tänkte beställa det samma dag men då var de slut :(

2012-01-22 @ 20:40:24
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Det finns faktiskt inte så mycket stallplatser här omkring, speciellt inte med de tillgångar jag vill ha t ex ridhus osv. När de väl har ridhus är det sviiiindyrt här i stockholm :p



Vi har flyttat en del på senaste ja, första gången vi flyttade så blev vi utkastade och flyttade akut-tillsvidare till mitt första stall där jag hade Rune de första 4 åren. Sen flyttade vi en gång till min tränare där Rune inte trivdes, så vi flyttade tillbaka till "akutstallet" igen.



Det är mest där det blev knepigt, och blev lite akutflytt från "akutstallet" sen också då jag hade 2,5 mil enkel resa dit och alla stallpass själv. Så när Chanel såldes blev Rune ensam då resten gick på lösdrift + att jag gjorde inget annat än att sitta i en bil fram och tillbaka.



Så under tiden hittade vi inget stall med tillgång till ridhus eller ridhus i närheten. Men det hittade vi nu! :-)

2012-01-22 @ 21:59:50
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Tack :D



Haha, ja han ser inte så illa ut ;)

2012-01-22 @ 22:11:30
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Miss Dior

Följ mitt liv som Miss Dior.

Hos mig kan du läsa om mig och min vardag, alla djur, en egen stil - tips. Tatueringar och piercingar.

Självklart finns det både bilder och videos

Men det viktigaste av allt - min kamp mot det sjuka kroppsidealet!



STOR FRÅGESTUND! + MIN FÖRKLARING TILL LÄSARNA

www.tilldetsistahjartslaget.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback