Filmtips: documentary, crime



The Cove

Den här filmen var otroligt intressant och nyttig att se, för det är helt jävla sjukt hur våra fina djur behandlas. Det är fruktansvärt! Just den här filmen handlar om delfiner, och den tycker jag alla borde ta sig tid till att se. Det är en dokumentär som visar sanningen bakom delfiners lidande. Jag var lite rädd att det skulle vara så hemskt att det inte gick att se den, men den hade ett bra upplägg, så därför kunde man stå ut de förjävliga stunderna. Missförstå mig inte, jag tycker självklart inte det är okej och det är jobbigt som fan att se vissa scener, men det går att se utan att man vill slå ihjäl någon oskyldig. Dock vill man ju slå ihjäl idioterna som utsätter delfinerna för skiten, men det är en annan femma. Men gör er och delfinerna en tjänst - se filmen!

Handling: En grupp aktivister, ledda ev den kända delfintränaren Ric O'Barry, åker till Taijii, Japan och gör allt för att försöka avslöja både ett chockerande exempel på djurmisshandel och ett allvarligt hot mot människors hälsa.

Betyg: 5 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback