Gårdagens två ridpass (hoppning: film)


Igår blev det ju som planerat två ridpass. Först red jag lektion på Zoey, och det gick väl sådär. Hon är otroligt seg och har ingen egen motor för fem öre, så det blev en del ben alltså. Smarta jag hade inte tagit på sporrarna heller, så jag fick ju jobba uta helvete.

 

I stort sätt tycker jag att Zoey är ganska trevlig att rida. Hon är hyfsat lätt att få på tygeln, men det svåra är att samtidigt ha bjudningen där. Dessutom känns hon lite som en traktor, för hon är fruktansvärt brötig faktiskt. Vi hade markarbete igår, och vi jobbade mycket med volter över bommar och sådant, och det var sjukt krävande. Stundtals fick jag fram henne fint mellan hand och skänkel, men ofta så la hon bara av, och jag var för klen för att kunna hålla igång henne hela tiden. Men det var bra träning iallafall, för jag var helt slut, haha.

 

 

Hela dagen igår gick jag och velade om jag skulle rida Lady eller ej. Jag hade ju stalljour (+ red lektion + höll privatlektion), så jag var redigt trött när vi var klara med allt strax efter kl 16. Därför bestämde jag mig för att låta Damen vila. När jag kom hem blev jag dock sugen på att rida henne ändå, så jag åkte ut till stallet en stund innan kvällsfodringen och byggde upp värsta hoppserien (klicka för att se ritning). Jag var riktigt taggad faktiskt, även om jag var svintrött.

 

Lady gick riktigt fint faktiskt. Hon var inte lika trevlig i munnen som i fredags dock, men själva hoppningen tycker jag gick bra. Ibland blev hon lite springig, men annars var det frid och fröjd. Jag tror att det var en ganska bra övning för henne, för det var mycket som hände, och det är hon inte så van vid. Jag har klipp ihop ett klipp från hoppningen, och vi hoppar 70cm som högst.

E


Postat av: Erica

ÅÅh vad bra, skulle inte kunna leva utan att veta att hon får leva sin sista år som lycklig!

ja jag har tänkt komma ner snart. Men det är en bit att åka tyvärr..

2012-01-29 @ 22:41:13
URL: http://gkriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback