Dagens ridpass - uteritt

Lady och jag förra sommaren
 
Idag fyller ju Lady år, så hon fick typ tusen pussar, massa morrötter, godis, äpple, och så borstade jag henne länge. Hon verkade väldigt nöjd, för hon stod och halvsov när jag grejade med henne (eller ja, inte när hon fick godis då - godisgris). Sedan red jag ut barbacka med J och Arom, och det var jättemysig. Lady var dock ganska loj, vilket jag tyckte var lite konstigt. Hon brukar alltid tagga till på uteritter, men det kanske var aningen för varmt för henne - jag vet inte. Får hoppas att hon piggnar till snart dock, för det är ju inte bra att hon är seg.. Man kanske ska ge henne mer kraft?!
 
Jaja, nu har jag inte Lady förrän någon gång nästa vecka. Jag ska dock till stallet ändå, för jag har Ghaston (ridskolechefens häst) imorgon, söndag och måndag. Får se vad jag hittar på med honom, men en uteritt hade jag tänkt ta iallafall, om jag hittar någon att rida ut med. Vill inte rida ut själv på honom första gången nämligen.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback