Dagens två ridpass - dressyr (film) och uteritt

 
Första ridpasset - dressyr på Ghaston
Jag är riktigt nöjd med honom idag faktiskt, men jäklar vad trött jag blev. Svetten bara rann, på Ghaston också, haha.
 
Idag red vi iallafall på hoppbanan, vilket var aaasskönt. Det var ganska varmt ute, men vinden fläktade, så det var riktigt behagligt. Men Ghaston testade mig lite idag faktiskt, så jag fick verkligen jobba. Dock blev han riktigt fin tycker jag, så det var kul. Blev mycket lösgörande i form av skänkelvikningar, just för att få loss den där bogen. Både igår och idag var han ganska svår att ställa och böja halsen till höger, speciellt i trav och galopp, så det jobbade jag mycket med. Han skulle vara rörlig, men samtidigt bärande. Han lossade jättefint i slutet faktiskt, och blev följsam och fin.
 
Igår fokuserade jag mest på galoppen, och idag blev det mer travjobb. Traven är nog hans sämre gångart tror jag, för den är ganska krävande. Jag tycker iallafall han blev väldigt fin där, och det kändes mycket bättre än igår. Körde lite galopp på slutet också, och där ville jag som sagt kunna ställa och böja honom ut och in, utan att ha någon stelhet i bogen/halsen. Nöjd ryttare!
 
På förra årets sommarbete. Den vita hästen är hennes hagkompis detta året.

Andra ridpasset - uteritt på Lady
Det var en otroligt härlig uteritt, och vi hade jättetur med vädret. Några minuter efter att vi (Lady, jag, J och Arom) kom tillbaka till stallet, så öppnade himlen sig, och det började ösregna. Haha, vi brukar alltid ha otur och vara mitt ute på ridturen när det händer.
 
Iallafall, Lady var vääärldens segaste häst i skritten idag. Hon gick och släpade fötterna efter sig så fort vi skrittade, men hon var nog trött. Dels på grund av värmen, och del på grund av alla äckliga flugfän. Men så fort vi travade eller galopperade så vaknade hon till liv, så det var ju skönt det iallafall.
 
Red väl i ungefär en timme, sedan fick hon stå och vila i sin box ett tag medan hennes hagkompis gick ett pass. Nästa gång jag har henne är på torsdag, och då ska hon skos. Hon kommer nog vara ganska öm ett tag där, så det blir inget pass då. Bara skritt barbacka till och från hagen. Mys!
E

Postat av: Petra

fin blogg

allt bra med dig?

Svar: tack! jadå, det är det allt. sj?
Emma

2012-07-11 @ 01:48:25
URL: http://brunetpetra.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback