Filmtips: comedy

 
New York Minute
Den här filmen är nog Mary-Kate och Ashley's bästa film, och jag har sett den några gånger sedan den kom. Jag är inte så mycket för komedier, men den här är faktiskt ganska roande. Den har en fin tanke bakom all humor, och i slutändan känns den riktigt bra. Jag gillar hur de lappar ihop allt, och även det faktum att den är lite orimlig. I detta fall funkar det, och det händer inte allt för ofta enligt mig.
 
Handling: Jane och Roxy är två tvillingar, och även varandras motsatser. Jane är en A+ student, medan Roxy skolkar så fort hon får tillfälle. Jane får reda på att hon har chans att vinna ett stipendium till Oxford University i England, och bestämmer sig för att delta, vilket måste hon göra i New York City. Samma dag som Jane ska hålla det avgörande talet, ska rockgruppen Simple Plan spela in sin nya video i staden, och det måste  självklart Roxy gå på. Det slutar med att tvillingarna hamnar på samma tåg in till staden, där allting går helt fel för stackars Jane, som kanske inte kommer hinna till sitt tal. Roxy försöker hjälpa Jane, men det gör det hela bara ännu värre, och snart undrar de om de någonsin kommer komma överens.
 
Betyg: 3 av 5
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback