Dagens ridpass - dressyr


Lady och jag på senaste dressyrtävlingen i april

Det kändes att det var ett tag sen hon blev igenomriden alltså. Hon var inte rolig i början, och jag ville typ bara ge upp, haha.. Dock så fortsatte jag och jobba med henne, och gjorde mycket tempoväxlingar och sådant - för då brukar hon allt ge med sig och börja slappna av istället för att hålla på och fjolla sig.

Galoppen gick ganska bra idag, men var inte helt hundra. Hon var lite ostadigare i formen där än vanligt nämligen, så den jobbade jag mycket med. Hon blev riktigt trevlig i slutet i galoppen faktiskt, så jag slutade när det gick som bäst.

I traven låg fokus på att ha en ärlig bjudning fram till bettet, och det gick bra tycker jag. Hon blev inte så låg som hon kan bli ibland, utan jobbade istället igenom kroppen på ett fint sätt. Det kändes att jag kom åt henne ordentligt, för hon blev trött och klagade då ganska mycket.

Nu känns det iallafall ganska bra inför lördag. Ska trimma henne på fredag också, så får jag hoppas att hon är lösgjord och trevlig på tävlingen, och inte allt för spänd.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback