Dagens ridpass - uteritt

På uteritt i april iår
 
Åååh, vad jag är sugen på att rida ordentligt igen, och då har Lady bara haft vila i en vecka. TRE veckor återstår, hur ska jag överleva?!
 
Det blev ju så klart en uteritt idag, på 1h och 15min. En runda med lååång fram-och avskrittning, vilket är ypperligt enligt mig. Det är viktigt att skritta av hästarna ordentligt efter en uteritt eftersom man ofta tränar mer kondition.
 
Lady var galet pigg idag, längesen hon var så pigg faktiskt. Jobbade i form idag faktiskt, för jag ville inte ha henne på tårna när hon var så pigg. Hon var ovanligt stretig i munnen idag, men det beror väl på att hon inte har blivit igenomriden på ett tag nu. Jobbade henne iallafall i en ganska låg form i skritt och trav, men i galoppen fick hon gå i den formen hon ville. Längde galoppen ganska mycket då hon verkade vilja springa av sig, och jäklar vad hon sprang. Fick använda både röst och tygel ganska långt innan avsaktningen för att hon skulle tagga ner, och då hade hon ändå kunnat länga galoppen myyycket mer (men ville inte att hon skulle brassa på alldeles för mycket).
 

Var förövrigt jäääättemysigt att vara tillbaka i stallet, och Lady kom snällt fram till mig i hagen. Dock kändes hon väldigt varm i kroppen (jag jämförde med den andra hästen hon går med), så jag tog tempen på henne när vi kom till stallet. Hon hade 37,8 grader, så det var ju okej. Dock blev hon inte glad när jag tog tempen, haha. Hon tyckte det var sjukt obehagligt och började till och med kicka, men jag fick ju tempen till slut, så det fick ju gå. Haha, vad fjantig hon är ibland ändå.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback