Dagens ridpass - uteritt i regnet

Lady och jag för nästan precis ett år sedan, när vi precis hade börjat rida på bett igen
 
Eftersom Lady går lite på halvfart nu så blev det en uteritt i regnet, vilket var kaaaallt, haha. Nästa gång det regnar tar jag nog ett pass i ridhuset istället faktiskt.
 
Förutom regnet så var uteritten mysig, men vi hade världens otur i slutet dock, för helt plötsligt när vi galopperade så märkte jag att Lady blev konstig och inte lyssnade på mig för fem öre när jag tog i henne, och så gör hon aldrig. När jag fick stopp kände jag att något var fel, så jag hoppade av och hittade vääärsta stora stenen som hade fastnat i ena framskon. Så då insåg jag ju att hon inte ville stanna innan eftersom den tryckte på hoven. Stenen stack iallafall ut typ 5cm, och vi försökte med allt möjligt för att försöka få loss den. Det gick dock inte, så vi fick gå till det närmaste stallet (typ 500 meter bort) och lånade en hovkrats, men den lossade inte då heller. Så vi fick snällt leda hem hästarna och försöka bända loss stenen där med en hammare istället. Med hjälp av en annan privatägare fick vi loss den, så det var ju skönt. Annars hade jag fick ringa hovslagaren och be om en akut tid, för så kunde hon ju inte gå. Stenen låg och tryckte på strålen dessutom, och jag visste inte om det var vasst och grejer, så jag vågade inte chansa.
 
Men nu är allt som det ska igen, och Lady är ute i hagen med sin kompis. Mysmys!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback