Dressyrtävling 16/6 - 2012



Usch, det kändes inte bra idag. Lady var konstig redan från början, så jag fick aldrig igenom henne riktigt. Jättetråkigt faktiskt, för igår kändes hon superbra när jag red (orkade dock aldrig blogga om det). Men jag funderar på om hon hade träningsvärk, eller ont någon annanstans, eller om hon bara var väldigt trött. Jag kollade igenom henne, men hittade ingenting. Men man vet ju aldrig, det var ju student i staden igår, så hon kanske inte kunde sova på grund av allt liv, vad vet jag.

Hon var iallafall inte alls trevlig att rida idag, för hon stod emot typ allt. Var jätteseg och stel på framridningen, och hon kändes helt tom. Fick henne inte riktigt lösgjord där, och formen var ibland väldigt ostadig.

Innan jag fick gå in på själva banan så red jag runt lite i ridhuset först, och där var hon jääättespänd först. Det gick nästan inte att rida henne, men sedan släppte det och hon blev riktigt fin. Sedan när jag red in på banan så blev hon jättespänd igen, och blev aldrig riktigt avslappnad. Vet inte om det berodde på mig eller henne, men jag var inte alls nervös, så jag tror det satt i Ladys huvud.

Det jag är nöjd över är att jag red mycket bättre vägar än sist, jag red inte fel, och Lady hade ingen tanke på att hoppa över dressyrstaketet (dock tyckte hon det var lite läskigt ibland). Det jag är missnöjd med är att Lady var så fruktansvärt spänd och stretig i munnen. Dessutom ignorerade hon min skänkel totalt ibland (hon saktade ju till och med av till skritt en gång, och då hade jag rätt mycket ben på henne).

Fick mest 6:or och 5:or, men även några 7:or och 4:or. Galoppen är ju kass, och den gick ju ännu sämre idag bara för det - vi var i oblands och Lady gick över tygel och mot hand en del. Slutade på 53,57% vilket är ganska bra för den ritten. Är glad att jag fick 4% mer än sist iallafall, även om Lady kändes trevligare förra gången.
E


Postat av: Micaela

Här har du min nya blogg :P

2012-06-17 @ 16:17:04
URL: http://loorem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback