Filmtips: drama

 
My Sister's Keeper
Jag saknar ord. Den här filmen var fullständigt fenomenal, rak igenom. Vet egentligen inte hur jag ska skriva för att göra filmen rättvisa, men jag kan ju säga att jag nog aldrig har bölat så mycket till en film. Den var otroligt sorglig och djup, men samtidigt väldigt fin och verklig. Skådespelerna gjorde ett otroligt bra jobb, och extra cred tycker jag Cameron Diaz och Sofia Vassilieva ska ha. De var så himla trovärdiga, och jag skulle ge en högra arm för att kunde agera så bra.
 
Jag rekommenderar starkt denna fina film, men förbered dig på en film som sätter spår.
 
Handling: Anna Fitzgerald är född enbart för att vara donator till hennes cancersjuka syster Kate. Anna's föräldrar har aldrig någonsin frågat Anna om det är okej att hon är donator, och därför testar hon sina rättigheter hos en advokat, som snart kommer kämpa för att hon själv ska få bestämma vad som ska- och inte ska göras med hennes kropp.
 
Betyg: 5 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback