Godmorgon


Bjuder på en bild på mig från mars 2011

1 juni och det ösregnar. Kuuul! Tycker synd om studenterna om de ska behöva gå ut i sånt här väder.. Blä! Jag har en lugn förmiddag framför mig idag. Egentligen skulle jag gå på långpromenad med en kompis, men det känns inte så lockande längre, så vi hoppar det. Istället får jag väl busa lite extra med lille Tea, för henne passar jag idag.

I eftermiddag ska jag bege mig till stallet också, för det är dags för hoppträning igen. Innan det ska jag rida Lady också, så det blir käckt. Ska inviga mina nya ridbyxor hade jag tänkt, så får hoppas att de är sköna att rida i.

Imorgon har jag stalljour också, så jag håller tummarna att lektionshästarna och ponnysarna går ut på bete inatt även om det är lite halvdåligt väder, annars kommer jag få mocka stallen själv imorgon. Jag ska nämligen bort imorgon eftermiddag, så vi har delat upp jouren, och jag har morgonen.

Men men, nu ska jag kila. Vi hörs hörrni!
E

Postat av: Emma

Sv: Känns bekvämare att rida med sporrar då jag kan ha mer kontroll över mina händer, och ett spö känns för mig mest framåtdrivande, även om jag har långa dressyrspön på 100 & 120cm så lyssnar min häst mycket bättre på sporrhjälperna när det gäller förflyttningar än framåt, men såklart ökningar också. Men brukar oftast rida med både och, för att han inte ska ta sporrarna som framåtdrivande utan just som en HJÄLP vid förflyttningen. Sen är jag väl ganska bekväm av mig och har kommit på att med mina korta ben är det lättare att få en häst att gå framåt med sporrar, då jag är en sådan ryttare som gärna sitter med fötterna låångt från hästen så spelar det ju inte så stor roll och kan inverka när det behövs, men måste lära mig själv att flytta in fötterna, för sitter som en pingvin går ^^

2012-06-01 @ 21:35:15
URL: http://sigurdochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback