Filmtips: action, crime, mystery

 
Safe House
Ska jag vara ärlig så blev jag faktiskt lite besviken när jag såg denna filmen, men jag kanske hade för höga tankar om den - jag vet inte. Storyn lät intressant, och Ryan Reynolds är ju en duktig skådespelare, men ändå nådde den inte upp till mina förväntningar. Vissa scener var ganska sega och kändes utdragna, så där sjönk betyget. Ibland var den dock mer spännande, och då hade jag full fokus på filmen. Dock gillar jag inte när man känner så olika för en film, den ska vara jämnbra under hela spelningstiden, annars blir man bara förvirrad.
 
Min slutsats är att det är en helt okej film, men inte mer än så. Den är sevärd, men jag hade som sagt förväntat mig mer.
 
Handling: När några tungt kriminella förstör CIA:s "safe house", blir byggnadens unga väktare, Matt Eston, tvingad att genomföra det farliga jobbet att flytta fången till en annan säker plats.
 
Betyg: 2,5 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback