Lokal hopptävling på Lillan, 9/6-2012

 

Little Lady, 90cm Clear Round - 18 fel (två vägringar + 6 tidsfel)

Så synd att jag inte hade någon som kunde filma idag, buhu! Hade varit så kul att ha, men så är det. Jag är iallafall väldigt nöjd över dagen, och målet var ju som sagt att bara ta sig igenom banorna.

 

I första klassen var hon sjuuuukt tittig. Jag red för mesigt, så hon stannade på två hinder. Eller ja, ingen tvärnit alltså, utan hon tvekade och lite stannade innan hindret. Då skulle jag ju självklart använda mer ben, men det tog lite tid innan jag insåg det. Så efter typ halva banan så fokuserade jag bara på att få fram henne, och lät henne fixa hinderbiten. Kom lite taskigt in på en del hinder där, men Lillan hoppade ändå, utan att riva - duktig tjej! Fick iallafall en bättre rytm i slutet där, så det kändes väl helt okej.

 

 

Little Lady, 1m A:0+A:0 - 13 fel

Jag är riktigt nöjd med den här rundan faktiskt, även om vi fick en hel del fel - vi kom ju inte ens till andra fasen, haha.. Första 4 hindrena var klockrena, och Lillan kändes lite mer avspänd, även om jag fick använda en del ben. Dock tappade jag stigbyglarna typ vid tredje hindret, så fick hoppa utan dem på 4:an. Hon hoppade mig nästan ur sadeln, och var så sjukt på, så jag valde faktiskt att göra halt, och göra en volt (och tog då samtidigt mina stygbyglar, kände inte för att flyga av). Rev dock 5:an, men kommer inte ihåg varför. Hade kanske aningen dåligt tryck i galoppen. 6:an gick toppen, rev 7:an, men kommer inte ihåg varför där heller (det är därför man vill bli filmad juu). På 8:an kom vi lite stort, men det gick ändå. Fick ett tidsfel på grund av volten också.

 

 

Men jag är himla nöjd alltså, även om de flesta hade varit sjukt missnöjda med det resultatet. Men det var faktiskt både min och Lillans debut på lokaltävling, + första gången någon av oss hoppade 1 meter på tävling. Himla skoj var det iallafall, och det här är nog något för mig. Synd att jag inte har en egen polle att tävla med dock, men det kommer väl tids nog.
E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback