Dagens ridpass - hoppning (film)

 

Jag har inte alls varit på humör idag. Var heller inte alls taggad på att rida, utan tyckte till och med mockningen var roligare, haha. Men Lady fick sig ett pass ändå. Det blev lite hoppning, för jag kände att jag verkligen inte alls var pepp för dressyr.

 

Jag orkade inte bygga fram något avancerat, för jag hade Lady med mig, och det blir ju lite krångligare då. Men jag ställde iallafall fram massa sockerbitar, och hoppade över dem. Ja, ni ser ju på filmen. Sockerbitarna är 65cm höga tror jag.

 

Tyckte Lady skötte sig riktigt bra. Dock gjorde jag inget med större krav, utan jag skuttade bara lite. Ibland hoppade jag på volt, och ibland rakt över. Försökte iallafall få rätt galopp efter, och det gick väl helt okej. Jag tränade lite lydnad en stund också, och då gjorde jag halt efter hindret. Hon är inte så kvick på det där än, så jag får nog träna mer, men jag tycker iallafall hon skötte sig hyfsat bra. Fick inte med så mycket av det på filmen, men fick iallafall med när vi hoppar på volt.

 

Imorgon blir det en stallfri dag, och på måndag blir det jobb + att jag har Lady. Käckt!

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback