Dagens första ridpass - dressyr på Lady





Åååh, vad fin Lady var idag. Hon var fortfarande lite halvtrött, men ändå väldigt arbetsvillig. Jag red som planerat dressyr i hoppadocken, och det gick jättebra. Hon kändes ganska trevlig från början faktiskt, men fick ju självklart jobba henne lite för att få loss henne lite mer. Jag gjorde mycket övergångar, tempoväxlingar, halthalter och så för att få henne lyhörd, och hon blev riktigt vaken för mina hjälper. I galoppen rullade jag mest på i en stadig form från början (wihooo), och jag gjorde inget mer avancerat än så. Ville bara få henne mjuk och fin, och det fick jag.

Det känns bra inför morgondagen nu. Förhoppningsvis blir vi felfria, men det är ju inte hela världen om det inte skulle bli så. Men jag återkommer om det imorgon.

Nu ska jag skriva ihop lite om kvällens hoppträning på lektionshäst också, så jag återkommer om det strax.
E

Ps. Jag kanske klipper ihop en liten video från dagens dressyr, men den kommer nog inte upp förrän lördag/söndag i så fall. Men det märker vi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback