Fredagens andra ridpass - hoppträning på Lillan




Det gick ganska bra på hoppträningen faktiskt, och det är en himla skillnad mellan att hoppträna henne, och tävla henne. På hoppträningarna är hon så himla mycket lugnare, så det skulle man ju önska att hon var på tävlingarna också.

Vi började med att hoppa fram på den sista oxern, fast mycket lägre höjd. Vi red som på en åtta (tänk en liggande åtta med volter ut mot långsidorna), och skulle då byta galopp över hindret. Första gången gick det inte alls, men då sa min tränare till mig att tänka "byt" tidigare, och då gick det mycket bättre. Var alldeles för sen innan, och då är det ju inte så konstigt att det inte funkar.

Därefter hoppade vi serien, och det gick finemang. Kom in i ett lagom tempo och var jämn hela vägen. Dock var hon lite väl taggad efter serien och svängde alldeles för tidigt, så jag fick jobba med att få ut henne till väggen där.

En gång försökte hon lura mig lite och ville springa på sidan av sista hindret, men jag var väldigt bestämd, så hon hoppade allt ändå. Annars gick det kalasbra, och vissa språng kändes riktigt fina. Kul!
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback