Snart dags för sommarbete

 

Gud vilket fantastiskt väder vi har; det är ju nästan för bra alltså. Jag har iallafall varit i stallet under förmiddagen och mockat och så för Lady, och dessutom släppte jag henne i en stor gräshage ett tag eftersom hon måste vänja sig att gå på gräs inför sommarbetet. Hon fick gå där själv, så jag hade förväntat mig att hon skulle bli lite orolig. Men hon betade som ingenting och verkade inte bry sig för fem öre, så det var skönt. De gångerna jag gick och kollade till henne var hon också helt avslappnad, så det var skönt.

 

Om några timmar åker jag ut till stallet igen för att fixa iordning Lady inför hoppträningen. Tänkte borsta igenom henne ordentligt i och med att jag har lite mer tid än vanligt. Hinner jag så tar jag nog även svansen, för den är lite smått tovig.

E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback