Dagens ridpass - hoppträning

God kväll!
Hoppträningen drog ut på tiden (som vanligt), så jag är faktiskt inte hemma än. Men jag är påväg ialllafall, så helt illa är det inte.

Hoppträningen gick iallafall bra, dock var Lady lite trött, så det hade ju varit klart mycket lättare om hon hade något mer energi. Och den där jävla galoppen alltså, hur mycket man än jobbar henne så behöver hon ändå stärka sig mer i den, och jag fattar inte varför. Störande är det iallafall, för nu när hon har börjat få en sån bra inställning till hoppningen vill man ju kunna finjustera små detaljer i ridningen, men det går ju inte när hon inte orkar bära sig själv. Åh, irriterande!

Jaja, jag får se om jag ritar upp kvällens övning eller ej, men då kommer den upp en annan dag i så fall. Ikväll blir det sängen direkt nämligen.

God natt på er!
E


Postat av: Mia

Hej,googlade på "bruten fot" och hamnade här;-) Måste bara skriva till dig då vi sitter lite i samma båt fast du tycks råkat SÅ mycket värre ut:-( Jag fick en fraktur i höger språngben och en lös benbit efter en hoppträning(såklart) så jag flög av. Vet egentligen inte hur det gick till men jag stoppades upp av en staketstolpe och vid smällen skadades mitt språngben.Prognosen var riktigt illa och de sa att jag kunde glömma ridning och mitt jobb(jobbar som polis)Men efter 1 veckas möten mellan Huddinge-KS och Visby lasarett kom de på HUR de skulle operera,de sa att de aldrig stött på en så komplicerad skada och visste inte hur de skulle återställa den?!? Men tydligen lyckades de för nu är skadan läkt:-)Det sitter 3 spikar i språngbenet och allt har läkt bra,inga infektioner heller.Jag vill börja belasta NU eftersom skadan överhuvudtaget inte syns på röntgen men läkaren säger att jag måste lugna mig minst 1½ mån till:-(( Man får lite perspektiv när man ser hur du haft det och är du i sadeln och tillbaka på hoppträning så har jag hopp om att bli återställd också:-) Jag skadade mig 11/7 så jag ska nog vara VÄLDIGT glad att jag redan kan rörelseträna utan belastning....:-) Otroligt kämpat av dig och ett tjockt pannben gör stor skillnad:-)

Svar: hejsan! men vad konstigt att de inte hörde av sig till min läkare då, för han är främst i sverige på sådana skador. men himla tur att de iallafall kom på det till slut. är skadan redan läkt?! herregud, det var snabbt. men varför får du inte belasta om skadan redan är läkt? :S ja, jag har ju kommit riktigt långt i mitt tillfrisknande, och jag tror utan tvekan att du kommer kunna komma tillbaka. får hoppas att du kan återgå till ditt yrke dock, för jag har ju fått domen att jag inte kommer kunna jobba som exempelvis polis. även om 1½ månad känns suuuuperlångt nu, så kommer du inse att det inte är så himla lång tid. när jag själv var i din situation kändes det som tiden gick hur långsamt som helst, men sedan var man helt plötsligt redo att börja belasta liksom. :) håll ut och kämpa vidare bara, det kommer ge resultat tillslut. :)
Emma

2012-09-13 @ 12:13:47
URL: http://www.westyarnhillside.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback