Dagens ridpass - uteritt




Lady var jätteglad idag, och när jag hämtade henne i hagen så gnäggade till varje häst vi gick förbi. Haha, jättesött! Tror hon har saknat sina kompisar en del faktiskt.
 
Iallafall så blev det en skrittur idag, och jag red barbacka (satt dock på ett schabrak eftersom jag inte ville bli smutsig, och jäklar vad glidigt det var). Hon var sjuukt pigg och ville småtrava hela tiden, så det var väldigt skönt. Hon har ju varit ovanligt trött det senaste, så man har ju gått och undrat varför.. Jag travade iallafall ca 100m också för att se hur hon kändes, och hon kändes fräsch och pigg. Jätteskönt!
 
När jag släppte ut henne i hagen drog hon järnet och gnäggade hela vägen ner till kompisarna, haha. Ni skulle sett henne - överlycklig polle i full galopp!
 
Sedan hade jag lite tid över innan bussen gick, så jag skurade rent både saltstenshållaren och krubban, gjorde rent Ladys fönster, samt smörjde Lillans träns. Ladys grejer smörjde jag i tisdags, så jag tänkte att det fick duga.
E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback