Filmtips: biography, drama



The Pursuit of Happyness (2006)
Jakten på lycka var riktigt bra, och jag gillade den väldigt mycket. Dock tycker jag det blev lite enformigt ibland när det kom motgångar efter motgångar, men det är ju samtidigt det filmen handlar om. Jag älskar skådespelarna, budskapet, och att hela filmen är så bra genomtänkt. En riktigt intressant och givande film, med andra ord. Jag tycker alla borde se den, i och med att den har ett såpass bra budskap - att man aldrig ska ge upp och sluta tro på sig själv. Jag tror det är något vi alla behöver bli bättre på, och denna filmen ger en liten vägvisning till hur man ska gå till väga.
 
Handling: Filmen är inspirerad av den sanna historien om Chris Gardner – en försäljare från San Francisco, som kämpar för att bygga en framtid för sig själv och sin 5-årige son Christopher. När hans flickvän lämnar honom måste Chris uppfostra Christopher på egen hand, vilket blir svårare än han först tror, i och med att hans plånbok blir mindre och mindre för var dag som går. De blir vräkta från lägenheten, och tvingas därför sova på gatorna, på härbärgen och till och med i tunnelbanan. Men Chris är fast besulten om att han kommer lyckas, och gör därför allt han kan för att han ska kunna fullfölja sitt mål.
 
Betyg: 3,5 av 5

Postat av: Hartmut

Test

2012-09-23 @ 20:06:57
URL: http://www.semlur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback