Filmtips: comedy, drama, romance

After Sex (2007)
Hahaha, den här filmen var ju helt klockren, utan tvekan. Dock har jag nog aldrig sett en sån sjukt bra, men samtidigt så otroligt simpel film förut. Den hade fina budskap, roliga berättelser, sanningar och ett grymt slut. Jag är inget stort fan av komedier, men den här filmen la upp det på ett sånt bra sätt, att det aldrig riktigt kändes som en komedi. Det kändes inte framtvingat, som det oftast gör, och det gjorde den så grymt bra.
 
Jag tror att den här typen av film är en sån film som man antingen älskar, eller avskyr. Jag hoppas att ni som ser den ingår i den första kategorin, men man vet ju aldrig. Ge den en chans, för det gjorde jag, och jag älskade den.
 
Handling: Åtta berättelser om åtta olika par, på olika punkter i sina relationer, vardera med konversationer direkt efter att de har haft sex.
 
Betyg: 4 av 5


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback