Ibland orkar man bara inte, och idag är en sådan dag


Mina tankar i somras/höstas

Som sagt har jag haft mycket att göra det senaste, och när jag väl har varit ledig så har jag inte orkat att blogga. Egentligen är jag för trött för att blogga nu också, men när jag ändå har kommit hem innan kl 18 så kan jag ju passa på att blogga lite.

Igår började en ny jobbvecka, och jag var självklart i stallet. Jag jobbade kväll igår, så då passade jag på att rida Lady innan jag började. Hon fick ett dressyrpass i paddocken, och det gick både bra och dåligt. I skritten och traven var hon jättefin, men i galoppen var det totalt kaos. Hon var spänd, energisk och ville inte alls lyssna på mig. Jag jobbade en del i den gångarten, och i slutet gick det mycket bättre. Härligt!

Idag, däremot, blev det ingen ridning för mig. Jag har alldeles för ont i foten, så jag var tvungen att skippa det. Som tur var kunde Tina rida Lady istället, så det var ju super!

Idag har allt blivit lite för mycket för mig. Kraven, alla ansvar och allt jobb svämmade över - så idag brast det. Att fötterna dessutom gör pissont, gör inte situationen bättre. Jag är så frustrerad på mina fötter för tillfället, för de vill ju aldrig bli bättre. Varenda litet steg gör ont, att springa kan jag inte ens tänka på att göra, för det kan jag inte, jag går så himla mycket långsammare än alla andra, folk glor - ja, listan kan skrivas lång.

Jag är bara så trött på allt, och på den ständiga smärtan, så ikväll trollar jag bort den genom att hoppa på kryckor. Smärtan minskas ett tag, men inte det andra. Men det är väl bara att bita ihop, antar jag.
E

Postat av: stina

vet att man kan bli galen av att höra det här från andra, men det kommer bli bättre. bit ihop bara, och man måste inte alltid vara stark och på topp. herregud, gråt lite, var lite arg. även om det inte hjälper "på riktigt" så brukar det kännas bättre efteråt.

kram

2011-05-18 @ 22:09:56
URL: http://pindur.blogg.se/
Postat av: Hartmut

Hello.. it's only me...since a few days I have a little flu...but I think it's nothing in comparision with the pain to your feet...



so I'll hope the song for today brings a little bit

sunshine to your heart..

best wishes

www.youtube.com/watch?v=Pizt1-fuyu0

2011-05-18 @ 22:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback